null

Zasady pracy urzędu w trakcie pandemii

Drukuj otwiera się w nowej karcie

Przypominamy o zasadach pracy urzędu podczas pandemii. Na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, od 9.06.2020 r. wprowadzone zostały następujące ograniczenia w obsłudze klientów Urzędu m.st. Warszawy:

1. Obsługa klienta prowadzona jest we wszystkich sprawach realizowanych przez Urząd - wyłącznie po uprzednim umówieniu wizyty telefonicznie. Dotyczy to obsługi w Wydziale Obsługi Mieszkańców i w Delegaturze Biura Administracji i Spraw Obywatelskich.
2. Umawianie wizyt w zakresie ewidencji ludności, dowodów osobistych, rejestracji pojazdów, praw jazdy, wydawania innych dokumentów komunikacyjnych pod numerami telefonów: 22 443 38 77/76, 22 443 38 73/74.
3. Umawianie wizyt w Wydziale Obsługi Mieszkańców pod numerami telefonów: 22 443 38 89, 22 443 38 85, 22 443 38 84, e-mail: rembertow.wom@um.warszawa.pl.

4. Sprawy związane z działalnością gospodarczą: 22 44 33 887. Ekoedukator: 22 44 33 945.

5. Bez uprzedniego umówienia możliwe jest składanie pism i wniosków (za potwierdzeniem wpływu). Pisma można składać w punkcie podawczym w Wydziale Obsługi Mieszkańców.
6. Kasa Urzędu działa normalnie – przyjmowane są wpłaty gotówką oraz kartami płatniczymi.
7. Nieczynne są siedziby USC w dzielnicach: Białołęka, Bielany, Ochota, Wesoła, Wilanów i Wola. Mieszkańcy tych dzielnic mogą załatwiać sprawy w pozostałych siedzibach Urzędu Stanu Cywilnego (nie obowiązuje rejonizacja).
8. Odwołane zostają wszystkie dyżury organizowane zwyczajowo na terenie Urzędu (m.in. dyżury Radnych, Rady Seniorów, Komisji Dialogu Społecznego, bezpłatne porady prawne, itp.).
9. Bezpośrednia obsługa klientów w poniedziałki jest realizowana w godzinach 8-16.

Realizacja usług może wiązać się z ograniczeniami - liczbą mieszkańców przebywających w siedzibie urzędu, obowiązkiem dezynfekcji rąk przed wejściem do urzędu, itp.

Składanie pism wymagających podpisu możliwe jest drogą pocztową lub elektronicznie z wykorzystaniem platformy ePUAP (pismo musi być podpisane profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym).
Powyższa organizacja pracy Urzędu obowiązuje do odwołania.