null

Przejęcie obsługi numeru alarmowego 997 przez Centrum Powiadamiania Ratunkowego

Drukuj otwiera się w nowej karcie

 

 

 

 

 

Powyższa zmiana spowoduje odciążenie dyspozytorów Policji, którzy będą otrzymywali z CPR tylko zgłoszenia alarmowe, czyli informacje o zagrożeniu życia lub zdrowia, a także nagłego zagrożenia dla środowiska lub mienia oraz naruszenia bezpieczeństwa i porządku publicznego.

Pamiętajmy, że na numer 112 lub 997 kierujemy tylko zgłoszenia alarmowe. Numery te nie służą do kontaktu z Policją. Jeżeli komuś zależy na bezpośrednim kontakcie telefonicznym z funkcjonariuszem, należy dzwonić do dyżurnego we właściwej miejscowo jednostki Policji, czyli do Komendy Rejonowej.

Dzwoniąc na numer 112 należy być przygotowanym na udzielenie operatorom niezbędnych informacji. Są to: dokładna lokalizacja zdarzenia (miejscowość, ulica numer budynku, numer mieszkania, ewentualnie punkty orientacyjne), krótki i rzeczowy opis tego co się dzieje, ile jest osób poszkodowanych i w jakim są stanie. Należy również odpowiedzieć na ewentualne dodatkowe pytania operatorów. Zebrane informacje pozwolą na właściwą kwalifikację zgłoszenia i przekazanie go do odpowiednich służb.

Przypominamy, że Centrum Powiadamiania Ratunkowego 112 nie jest punktem informacyjnym, ani też nie udziela porad prawnych. Dzwoniąc na numer alarmowy w innych sprawach niż alarmowe, blokujemy dostęp do numeru i odbieramy szansę na szybką pomoc tym, którzy jej w danym momencie naprawdę potrzebują.
Więcej o numerze 112 tutaj.
Informacja o nagrodzonych operatorach nr 112 tutaj.