null
(44) Dystrybucja energii elektrycznej dla budynków komunalnych administrowanych przez Urząd Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy
Ogłoszenie nr 550257696-N-2019 z dnia 27-11-2019 r.
Warszawa: Dystrybucja energii elektrycznej dla budynków komunalnych administrowanych przez Urząd Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Informacje dodatkowe:
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy dla Dzielnicy Rembertów, Krajowy numer identyfikacyjny 15259663000900, ul. Al. Gen. A. Chruściela 28, 04-401 Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. , e-mail rembertow.wzp@um.warszawa.pl, faks .
Adres strony internetowej (url):
Adres strony internetowej (url):
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dystrybucja energii elektrycznej dla budynków komunalnych administrowanych przez Urząd Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy
Numer referencyjny UD-VIII-WZP.271.44.2019
Numer referencyjny UD-VIII-WZP.271.44.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dystrybucja energii elektrycznej dla budynków komunalnych administrowanych przez Urząd Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dystrybucja energii elektrycznej dla budynków komunalnych administrowanych przez Urząd Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy
II.5) Główny Kod CPV: 65310000-9
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 23000.00
Waluta:
PLN
Wartość bez VAT: 23000.00
Waluta:
PLN
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust 1 pkt 6 lit. a ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
przetarg w trybie zamówienia „z wolnej ręki”; zastosowanie trybu na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r. poz. 1843) Ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r Prawo energetyczne - Dz. U z 2006 r Nr 89 poz. 625 ze zm. w art. 4 j nadaje odbiorcy energii elektrycznej prawo do swobodnego wyboru sprzedawcy energii. MIASTO STOŁECZNE WARSZAWA zakończyło postępowanie na wybór dostawcy energii elektrycznej dla swoich obiektów. Zakup energii elektrycznej jest jednak nierozerwalnie związany z koniecznością jej dystrybucji od wytwórcy do nabywcy. Prawo Energetyczne definiuje zgodnie z art.3 pkt 5 pod pojęciem dystrybucja transport energii elektrycznej sieciami dystrybucyjnymi w celu ich dostarczenia odbiorcom, z wyłączeniem sprzedaży energii. Zgodnie z przepisami wybór sprzedawcy energii elektrycznej powinien zostać dokonany przez Zamawiającego w sposób zapewniający konkurencję. Natomiast podmiotem świadczącym usługi dystrybucji energii elektrycznej powinien być podmiot, do którego sieci przyłączone są nieruchomości należące do Zamawiającego. O ile istnieje możliwość wyboru sprzedawcy energii, brak jest możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji energii elektrycznej. Przedsiębiorstwa te działają w obszarze monopolu naturalnego i Zamawiający nie ma innej możliwości niż zwarcie umowy z Operatorem Sieci Dystrybucyjnej na danym terenie, którym jest w naszym przypadku INNOGY STOEN OPERATOR Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Pięknej 46. Wysokość stawek za dystrybucję energii jest regulowana przez Urząd Regulacji Energetyki i nie podlega negocjacjom. W związku z powyższym uzasadnione jest zastosowanie zamówienia z wolnej ręki, na podstawie art. 67 ust.1 pkt.1 lit.a ustawy Prawo zamówień publicznych. Na poparcie niniejszego uzasadnienia należy przytoczyć opinię Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zawartą we wspólnym Komunikacie z dnia 24.04.2008 r. w sprawie stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie dostaw energii elektrycznej. W komunikacie tym jednoznacznie stwierdzono, że o ile istnieje możliwość wyboru sprzedawcy energii brak jest możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji energii elektrycznej. Przedsiębiorstwa te działają w obszarze monopolu naturalnego i w takiej sytuacji, podmioty objęte obowiązkiem udzielania zamówień publicznych na dostarczenie energii elektrycznej mają możliwość stosując tryby podstawowe udzielania zamówień wybrać przedsiębiorstwo zajmujące się obrotem energią elektryczną, a następnie udziela zamówienia z wolnej ręki na usługę dystrybucji lub przesyłania energii elektrycznej.
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust 1 pkt 6 lit. a ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
przetarg w trybie zamówienia „z wolnej ręki”; zastosowanie trybu na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r. poz. 1843) Ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r Prawo energetyczne - Dz. U z 2006 r Nr 89 poz. 625 ze zm. w art. 4 j nadaje odbiorcy energii elektrycznej prawo do swobodnego wyboru sprzedawcy energii. MIASTO STOŁECZNE WARSZAWA zakończyło postępowanie na wybór dostawcy energii elektrycznej dla swoich obiektów. Zakup energii elektrycznej jest jednak nierozerwalnie związany z koniecznością jej dystrybucji od wytwórcy do nabywcy. Prawo Energetyczne definiuje zgodnie z art.3 pkt 5 pod pojęciem dystrybucja transport energii elektrycznej sieciami dystrybucyjnymi w celu ich dostarczenia odbiorcom, z wyłączeniem sprzedaży energii. Zgodnie z przepisami wybór sprzedawcy energii elektrycznej powinien zostać dokonany przez Zamawiającego w sposób zapewniający konkurencję. Natomiast podmiotem świadczącym usługi dystrybucji energii elektrycznej powinien być podmiot, do którego sieci przyłączone są nieruchomości należące do Zamawiającego. O ile istnieje możliwość wyboru sprzedawcy energii, brak jest możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji energii elektrycznej. Przedsiębiorstwa te działają w obszarze monopolu naturalnego i Zamawiający nie ma innej możliwości niż zwarcie umowy z Operatorem Sieci Dystrybucyjnej na danym terenie, którym jest w naszym przypadku INNOGY STOEN OPERATOR Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Pięknej 46. Wysokość stawek za dystrybucję energii jest regulowana przez Urząd Regulacji Energetyki i nie podlega negocjacjom. W związku z powyższym uzasadnione jest zastosowanie zamówienia z wolnej ręki, na podstawie art. 67 ust.1 pkt.1 lit.a ustawy Prawo zamówień publicznych. Na poparcie niniejszego uzasadnienia należy przytoczyć opinię Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zawartą we wspólnym Komunikacie z dnia 24.04.2008 r. w sprawie stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie dostaw energii elektrycznej. W komunikacie tym jednoznacznie stwierdzono, że o ile istnieje możliwość wyboru sprzedawcy energii brak jest możliwości wyboru przedsiębiorstwa energetycznego zajmującego się świadczeniem usług dystrybucji energii elektrycznej. Przedsiębiorstwa te działają w obszarze monopolu naturalnego i w takiej sytuacji, podmioty objęte obowiązkiem udzielania zamówień publicznych na dostarczenie energii elektrycznej mają możliwość stosując tryby podstawowe udzielania zamówień wybrać przedsiębiorstwo zajmujące się obrotem energią elektryczną, a następnie udziela zamówienia z wolnej ręki na usługę dystrybucji lub przesyłania energii elektrycznej.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
Innogy Stoen Operator Sp. z o.o., , ul. Piękna 46 , 00-672, Warszawa, kraj/woj. mazowieckie